reklama

Hrozí tradičným médiám „vyhynutie“?

Spoločnosť Deloitte Touche zverejnila výsledky zaujímavej štúdie, ktoré sa venovala rozdielom vo využívaní user generated médií rôznymi vekovými skupinami (generácia Y 13-24 rokov, generácia X 25-41 rokov, baby boomers 42-60 a ľudia starší než 62 rokov).

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Asi nikoho neprekvapí, že medzi vekom a využívaním user-generated médií je nepriama úmernosť. Generácia Y vedie nielen v záujme o blogy, ale o user-generated content každého druhu (videá, fotografie, osobné stránky,...) a je najaktívnejšia na chatoch, diskusných fórach a komunitných portáloch. Najmladšia generácia vyrastá s počítačmi, internetom, iPodom a sieťovými hrami a je preto pochopiteľné, že jej informácie o dianí vo virtuálnom priestore a možnostiach, ktoré ponúka sú detailnejšie ako tie, ich rodičov a starých rodičov.

Obsah tvorený užívateľmi internetu však vyhľadávajú nielen príslušníci generácie Y ale aj ostatné vekové kategórie. Celkovo sa o user generated content zaujíma 51% ľudí zo všetkých vekových kategórií (71% generácie Y, 56% generácie X, 40% baby boomers a 36% príslušníkov staršej generácie).

S vytváraním a zdieľaním vlastného obsahu je to podobné. Podieľa sa na ňom 40% všetkých opýtaných, no opäť vedú generácie Y (58%) a X (41%).

Rozdiely medzi vekovými kategóriami (čo sa týka vytvárania vlastného obsahu) sú menej či viac zreteľné podľa toho, o aký typ obsahu ide. Kým „sharovanie“ vlastných videí je doménou generácie X, zdieľanie fotografií je takmer rovnako obľúbené u všetkých vekových kategórií (fotografie „sharuje“ 52% príslušníkov generácie Y ale aj 43% ľudí na 61 rokov).



Znamená to, že s nástupom generácie Y si tradičné médiá môžu spísať závet? Zatiaľ nie. Štúdia odhalila, že 72% všetkých opýtaných (pomerne rovnaké % vo všetkých vekových kategóriách) si stále kupuje časopisy, napriek tomu, že ich obsah môžu nájsť aj na internete a 79% opýtaných sa s priateľmi rozpráva o obľúbených TV programoch.

Rozdiel je však v tom, akú mieru prispôsobenia sa a individualizácie budeme od obsahu generovaného tradičnými médiami očakávať. Už dnes je jasné, že ľudia si chcú svoj čas organizovať sami – chcú pozerať seriál alebo diskusnú reláciu vtedy, keď majú chuť a nie kedy im to diktuje program, chcú určiť, ktoré pesničky budú v rádiu počúvať a ktoré informácie budú prijímať.

Budúcnosť je teda v možnosti prispôsobiť si médium svojim potrebám – možnosť pozerať filmy, sťahovať podcast, čítať knihy, počúvať hudbu, prezerať si fotografie, vyhľadávať informácie či reagovať na článok musí byť bez problémov prístupná kedykoľvek a kdekoľvek... a najlepšie prostredníctvom jedného zariadenia.


Michala Jurkovičová

Michala Jurkovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som blavacka, pravacka, SZCO a mam psa Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu